"Mustaschläger i Juli".

Jag & Zacke ska åka på Schnauzerläger 5-11 Juli. Ett läger för oss Schnauzerälskare fyllt av massa roliga & givande aktiviter. (se länk Läger 2009)
som arrangerar det hela. Vi bor på en kursgård på Högakusten tillsammans med våra fyrfota älsklingar. Sommaren-08 var det 40 vovvar m hussar & mattar som deltog!!!! Vilket hundliv!!! Tyvärr kunde jag inte delta i fjol p g a min sjukdom men nu har vi anmält oss och ber till högre makter att jag är pigg..."Ska du på Mustaschläger" var X:et kommentar när jag sa det till honom....lite småkul kommentar med tanke på att Schnauzer betyder just skägg. Schnauzer är en gammal ras framtagen i Tyskland o användes som råttfångare. Deras skägg & benhår skyddade hunden från råttbett. "Mycket hund i litet paket". Man köper inte en schnauzer om man inte har hundvana el har "tid" med den. Den är ganska dominant, tjurig o trotsig som valp/unghund, men när du väl fått din Alfaroll så är det en helt underbar vovve att jobba med... Pälsen kräver klippning, trimning & rakning var 3:e mån. Jag kör med rullande trimning och då fäller han nästan nada. kamma skägg & benhår måste göras varje dag. Där fastnar det MASSOR!!! Nu på våre är hans skägg som en Vileda-mopp....men I LOVE HIM!!!!
Nu ska vi ut i skogen o se om vi ser ngr vårtecken.
Kram
Anicka

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vilken fin schnauzer. Rolig blogg

2009-04-22 @ 10:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0