Äventyret har börjat.......

Stockholmsresan & veckan där blir ett minne för livet. Jag hade lånat min kompis Marias SAAB 93, roligare att köra turbo...wrooom he-he....men redan i Ö-vik så känner vi att det är ngt fel på AC:n. Den går liksom på halvfart & vi håller på att svettas ihjäl under färden. Nåja tillslut når vi Gävle-Bro där vi stannar för att stilla vår hunger. Efter mat, kaffe & en rök så märker jag när jag startar bilen att generatorlampan lyser & att servon är MKT trög. Stäger av bilen, kollar "Bilboken"....öppnar huvud & mkt riktigt - servoremmen sitter inte på plats. Men va fan!!!!! Som tur är så har vi Folksam Assistans. Bärgaren lyser dock med sin frånvaro & väntan blir lååååååååg. Då dyker den trevliga Anna upp men sin supersöta dotter Annie 1.5 år. Så dessa 2 timmar vi får vänta går otroligt fort. Han lastar "liket" i bärgar den till SAAB. Vi får låna en hybil under tiden den är hos "Bildoktorn". Problemet är bara att Statoil, där vi ska hämta Golfen ligger på andra sidan Gävle....hmmmm.....men då säger vår nyvunna vän Anna " Självklart så kör jag er till Statoil" med ett stort leende. Vad!!?? Finns sånna här människor??!! Jag blir såååå glad att jag nästan gråter. Nåja vi får vår Golf & bAnna lotsar ut oss ur Gävle efter ett glatt farväl till henne & busrumpan Annie....... Resterande 15 milen till Håkan & Maria i Järfälla går fort....Vi fikar, surrar & super i säng kring 12....Tisdag åkte vi till Nynäshamn för att hälsa på Carros Faster....I Onsdags tog vi tåget in till stan & efter shopping & lunch så tog vi Djurgårdsfärjan till Gröna Lund.

En kall öl i värmen är aldrig fel

Carro lurade upp mej i INSANE
Jag måste ju fan vara helt insane som gick med på det. Satt & skakade 5 minuter efteråt!!??
Antons favoritkarusell "Kvasten"

Efter 6 timmar var Anton Äntligen nöjd & vi återvände till Järfälla där vi bjöds på en mkt god middag, pasta & rökt lax- o räk sås. Mums!!!!
To be continued.........

Kommentarer
Postat av: Ida och Viggo

Men hejsan! Inte visste jag att du också hade en blogg!:) Viggo hälsar!kram

2009-08-22 @ 00:03:19
URL: http://idaskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0