Nä inte nu igen.....

Min Anton har inte varit så pigg på sista tiden....daglig huvudvärk, ryckningar i ögat(som jag trodde var tics, men han har det även när han sover), onormalt trött, ortoliga humörsvängnngar. I söndags efter matchen, som de vann 4-3, så hade han en konstig frånvaroattack. Han var "konsig" i 4 minuter & Rainer, fadern, blev jätterädd. Anton försvann, rullade med ögonen. Eplepsi!!?? tänkte jag. Ringde barnmottagning dagen efter & vi fick träffa en MKT underbar läkare. Hon Verkligen lyssnade både på mig & Anton. Tog allt på fullaste allvar.  Anton  fick trollerisalva i armvecken & de tog massor av blodprover, lyssande på hjärta/lungor. Palperade mage, lymfkörtlar, hals & nacke. Kollade honom neurologiskt, reflexer etc. Ja en fullständig bestiktning på hans lilla kropp. Han väger 28,7 kg på sina 136 cm över havet...ingen tungviktare direkt.  Hon akutremitterade även honom till EEG, CT-skalle &  ultaljud på hjärta samt stort EKG...Anton känner faktiskt lite oro...han undrar givetvis varför han "försvinner" & huxflux tappar minnet....Hur förklarar man det för ett litet barn??!!  I natt kunde jag inte sova....tänkte på Anton & hans konstiga symtom...internet är mkt bra....men tyvärr så kan det ibland sätta igång riktiga griller i huvudet...jag surfade runt på "sjukdomssidor" & Antons symtom bådar inte gott.....kan vara Eplepsi, hjärtfel & i värsta fall hjärntumör????!!!!!!! Varför surfade jag inatt.....min sömn blev ju inte bättre direkt.....På måndag ska jag ringa till NUS & skynda på alla remisser....
Gode Gud Hoppas han inte har något av dessa hemska sjukdomar då vet jag inte vad jag gör.
(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0