O Kung bore kom tillslut

Äntligen kom kylan & snön. Minus 13 grader imorse. Imorrn skulle det bli 18-20. Vintern är min favorit årstid. Kanske inte nu pga så lite sol. Men finns det något vackrare än en solig kall vinterdag i februari eller ett vackert norrsken på den svarta natthimlen?
Köpte en den varmaste jackan för 3 säsonger sedan. En Fjällräven .

Varm & go
En kall vinterdag räcker en tunn tröja under. Tro mej, jag har testat.
Att vara portvakt en hel dag innebär att man står stilla i backen & håller koll på att åkarna "åker rätt". Under sådana omständigheter krävs det VARMA kläder annars fryser man efter 5 minuter.
Självklart har jag mina gore tex byxor, 2 lager underställ,curlingskor, vantar & min underbara tovade ullmössa. se maranii.blogspot.se
Men jackan är ändå BÄST!!!!

På medeltiden, som min dotter säger, när jag gick i högstadiet såhade jag en likadan, fast en blå. Lite småkul att de blivit inne igen. Lite "kult" för mej...
Har du ingen jacka så satsa slantarna på en  Fjällräven. Du kommer inte att ångra dej.
Jag lovar. Den kostar  ngr tusingar men den är klassisk.
Det är farligt & mycket dumt att frysa.

Det är inte vädret det är fel på- Det är kläderna


Kommentarer
Postat av: Anonym

blogspot.com ska det väl vara :)

2009-12-16 @ 22:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0