Stackars Anton

Igår tog Lilleman sin andra vaccinationsspruta, på barn under 12 år delar man upp den på 2 gånger. Och idag kom febern som ett brev på posten. Som bebies fick han Alltid lite feber vid vaccinationerna.
Imorse gick han till skolan som vanligt men vid lunchtid ringde en lite mindre kaxig kille & ville komma hem. Väl hemma så somnade han som en stock. 
En av biverkningarna på vaccinet är feber men det är ju inte så konstigt med tanke på att kroppens immunförsvar reagerar när främmande antikroppar kommer på besök.

Varför vaccinerar jag då Anton??!! Jo hans eget immunförsvar är ju inte riktigt på topp p g a hans medicin. Samt min egen behandling av Tysabri (dödar min vita blodkoppar). Men jag har även en till anledning till detta beslut & det är att svininfluensan drabbar fler yngre.

Såg Doctors idag på TV4 & där tog de upp sambandet mellan Autism & vaccinationer. Att vaccinering kan leda till Autism. Men det är i USA där man kan vacciner barnen för upp till 34??!! olika sjukdomar. Japp. Sant!
Vaccin mot: vattkoppor, magsjuka, ROTAvirus etc . Vem har dött av vattkoppor i ett västerland såvida inte någon autoimmunsjukdom finns??
Jag minns när min 18-åring var liten så fick vi välja att vaccinera honom mot kikhosta el inte, och vi valde inte. Kikhosta kan i och för sig vara en långdragen och en svår åkomma. Men om inte barnet har astma eller annan infektionsdeffekt så varför vaccinera mot den??? Men det är min åsikt.

 I Sverige erbjuds barnen vaccineras mot kikhosta, stelkramp, difteri, polio, påsjuk, röda hund & farlig typ av hjärnhinneinflammation.,samt unga kvinnor för HPV. På 50-talet infördes vaccinering mot diffteri & polio & dessa sjukdomar, som skördade många offer med dödlig utgång, är i princip utrotade har idag. Jag hade som liten röda hund, kikhosta & påsjuka & jag överlevde. Att man väljer att vaccinera mot dessa, är sekundär sjukdomarna som de kan ge.
Men jag anser att i USA går de till överdrift. Men allt i USA är EXTREMT!!!

Nåja ha en underbar kväll i denna vinterkyla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0