UPP

Nä nä icke sa nicke                                                                                           
I år åkte jag inte ner på mellandagsrean.
Ska inte öppna plånboken förrän i Tromsö hade jag tänkt.
Gick ut på en riktigt lång & kall (-10 & hårdblåst) promenad m Zacke.
Till & med han tyckte det blåste kallt.
Han ÄLSKAR snön men INTE blåsten.
Kändes som om det var minst -25...
En kopp varmt te satt inte helt fel när jag kom in.

I eftermiddag var jag & Anton på bio. Vi såg UPP. Ska erkänna att även om det var en bra film så "råkande" jag slumra till. O självklart så upptäckte Anton det. -Mamma du sover ju sa att o puttade till mej. Men konstigt nog så köpte han min förklaring- Nä gubben jag har ont i vänstra ögat därför blundar jag med det. (Han satt på min vänstra sida)
Efter bio så hade vi tänkt att ta MAX men kände i kön att en pizza el kebab skulle sitta bättre.
Sagt & gjort, pizza det blev.
Sen körde jag hem honom till Rainer, hans far.
De ska åka till Tärnaby imorrnbitti & vara med på UHSK:s träningsläger en vecka.
Det är nu 5:e året de är där, det har blivit en tradition för de.
Den här gången kommer jag inte att sakna honom lika mycket för vi åker ju till Tromsö på tisdagmorgon. 6.41 går tåget.

Jag har sutttit & "grejat" med stickbloggen som jag & Maria har. Fan det är inte enkelt när man är +40 år, halvblind & totalt oteknisk.
Tur att min son vill hjälpa sin mammai.


Antons julaslutning var såååå fin. Minervakören sjöng.
http://svtplay.se/v/1819986/minervas_elever_sjong_in_julen

Lyssna se & njut





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0