Anton vann....



Min lilleman Anton vann tredje & sista deltävlingen i Intersport cup igår. Igår var det dags för slalom i "Bräntis", slalombacken som fått fram Umeås stolthet Maria PH. Anton vann även de andra deltävlingarna så han kom totalt etta i cupen....En ny stor fin pokal pryder nu hans prishylla....Han är bara 8 år, 9 i juli men han är otroligt taggad....hans storebror Adde var även han en alpinist med många pokaler i bagaget innan han insåg att freestyle var roligare.....Antons storasyster Carro gillar oxå utför men hon åker bräda....Jag fick en bräda i 40-års present men efter en veckas kämpande & många fula ord i barnbacken i Tärna så tycker jag att den ligger fint i sitt fodral i källare...nåja nog om detta nu var det ju Anton jag skulle skriva om....när han var ett år så gick han omkring i backen som hjälmfoting i sina första HEAD pjäxor.....när han var två tog han sitt första åk i Tärna,.....utan sele o stavar....läste att det hämmar barnens åkning....de lär sig "backvett" bättre utan sele....4 år gammal körde han sin första tävling i slalom. En barntävling i Åre men koner som portar....5 år gammal blev han medlem i UHSK & samma säsong körde han sin 1:a riktiga slalomtävling o kom då 3:a i sin klass....sen har det bara rullat på.....pappa Rainer är numer tränare i hans grupp, på gott o ont.  Den här säsongen har det gått riktigt bra för Lilleman.... Grattis lilla Gubben till vinsten igår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0