Nu är det Jul igen.....

Den här julaftonen blir lite annorlunda. Den blir mycket stillsam, vilket är underbart. Sen är det bara barnen, morfar & jag som ska äta sen julmiddag ihop. Carro hon slutar inte förrän kl 20 och då kommer Anton från sin far, som han varit hos sen igår. Jag har haft en skön dag idag. Körde Carro på jobbet halv 12, sen var jag & tände ljus på nära & käras gravar. Jag får en otrolig känsla av ro & stillhet när jag vandrar omkring på kyrkogården. Läser på gravstenar & varje sten har sin historia. Men när jag ser någon som är född 87,91 eller 00 så blir jag tårögd. Idag var det inte läge för det. -25 så tåren blev snabbt is...ajajajaj så ont det gjorde...nåja sen gick jag & Zacke ner till älven. Gick och gick??!! Vi pulsade oss fram genom snön. Som tur var så är det fortfarnade pudersnö..Väl hemma så jag & Adde lunch & sen har eftermiddagen bara rasat iväg...

Julgranen står klädd & grann. Klapparna ligger under inslagna i vackra papper & snören. I år har jag skippat rimmen. Det är ändå ingen som läser dom ändå så....Anton får det största packetet..En gitarr...ska bli spännade att se han reaktion..han önskade sig LEGO, LEGO och åter LEGO men jag tycker han böjar bli för stor nu för det...men jag har mött hans önskan halvvägs iallafall. Jag har köpt 2 små förpackningar av teknik LEGO..snäll mamma som man är..

Strax ska jag börja med middagen. Förberett mycker redan igår. Så det ska värmas & läggas upp. Så otroligt skönt att inte ha en sån här hysterisk julmiddag som det alltid brukar vara utan äta i lugn & ro i mina käras sällskap. Blir en sen kväll ikväll...men vad gör det...barnen lär inte följa med mej på julottan imorgon bitti 7. Men är det lika kallt som imorse, - 29 så skippar jag det oxå. Då blir det morgonmys i soffan med kaffekoppen & julotta på SVT..vi ser väl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0