Nytt år-nytt land

Firade in 2010 i Storstainnes I Norge hos min bæste & ældste væn Vibeke. Hon bor med man & dotter hær sen 11 år. Jag, Carro & Adde satte oss på 2 timmar førsenat tåg den 29 december kl 8.15 i Umeå.
Meningen var att det æda som var jobbigt var tågbyte i Boden efter 5 timmar men som vanligt under våra resor så måste något intræffa...30 minuter innan Boden så får vi veta att det blir buss??!! Boden- Narvik...Næ men va fan....Vi har ju Zacke med oxå.. Tjohoo buss med honom i en trång boss i 7 timmar. Djurplågeri!!!
Nåja væl framme i Boden så hoppade jag snabbt av tåget m Zacke & var først in på bussen før att få bæsta platserna før Zackes skull. Lade væskor på fyra plaster.... illade sen tilllbaka till mina stackars barn som slet men væskor, skid- & snowboardfodral. ... tog några væskor & med Zacke i slæptåg så sprang jag tillbaka t bussen. Måste ha sett ut som en dåre...hmmm
Nåja væl tillbaka så har ngr idioter tagit våra platser. Jag var redan varm så det var inte svårt att brinna av på dem... jag drog en løgn om att vi hade blitt lovade av chauføren dessa platser pga hunden...& efter mkt om & men så fattade dessa trøga norrlænningar detta & flyttade på sej....
Æntligen så gick bussen....O allt var frid & frøjd..

To be continue

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0