Säsongen har börjat....

Jaha nu är det dags igen...
Ny säsong med resor, slipning, vallning, nagelbitning & tummhållning....
Idag var det 1:a kvaltävling till Lilla Världs Cupen.Slalom i Bygdsiljum.
I 1:a åket var det bara 5 av 10 killar i Antons grupp Pojkar C som tog sig ner utan besvär. Banan var MKT svårsatt, han som hade satt den brukar sätta bana för juniorlandslaget så.....
Men Anton gjorde ett otroligt bra åk. han har ju inte så mycket "snötid" i år pga hans sjukdom.
Han låg 5 sekunder före 2:an inför 2:a åket. Nu är ju slalom hans diciplin (allså favorit gren) men 5 sekunder & helt utan missöden....
Andra åket var han siste man ut i hans grupp. Även den banan var svår & Anton hörde uppe på start hur en efter en åkte ur, missade, ramlade etc så när han stod i starttornet så hörde han knappt när startkillen "räknade ner honom". Han var sååå taggad & konsentrationenvar verkligen på topp.

När han kom i branten så sa speakern - "I banan nu har vi Anton Fernström UHSK & det går fort."..
Oj vad jag verkligen hatar att se honom åka i branta partier....
Jag blir så J*vla nervös. Jag är minst lika slut som honom när han ÄNTLIGEN kommer i mål....& inte en nagel har jag kvar...
Minns när min äldre son Adde åkte, då var jag ännu mer nervös.
Jag vågade aldrig se honom ett helt åk.
När han var inom synhåll i banan så vände jag mej oftast om & höll för öronen. Alla föräldrar skrattade alltid åt mej & klappade mej på huvudet eller drog av mej mössan när "galningen" var I mål.... Puh.....
Adde var galen & totalt orädd.
Han åkte aldrig på säkerhet. Utan "Vinna eller försvinna" var hans motto....
Nåja åter till dagens tävling

Anton fick kliva överst på pallen idag & pokalen han fick var verkligen stor...
Grattis Min Prins


Imorrn är det storslalom som gäller. Oxå i Bygdsiljum.
Då går det fortare & han har längre & snabbare skidor.....Hujamej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0